آخرین اطلاعات منتشر شده از بازی
نام: Uncharted 4: A Thief's End
ناشر:Sony Computer Entertainment
سازنده: ناتی داگ استدیو
پلتفرم: PS4
تاریخ انتشار: احتمالا 2015
بدون شک همگی شما با سری بازی محبوب Uncharted آشنایی دارید. سونی پس مدت زیادی سکوت دست به معرفی قسمت چهارم این بازی پرآوازه در مراسم E3 زد که البته این معرفی شامل یک تریلر کوتاه بود.تریلر بازی یک تریلر سینماتیک و خیره کننده بود که گویا با موتور گرافیکی بازی رندر شده و چنین گرافیکی قرار است در خود بازی نیز وجود داشته باشد. شخصیت Sully درا ین تریلر عبارت ” برای آخرین بار” را به زبان می آورد و از سوی دیگر چهره ی زخم خورده نیتن در این تریلر خبر از یک بازی تاریک را می دهد. طبق اعلام تیم سازنده بازی با کیفیت ۱۰۸۰p و ۶۰ فریم در ثانیه اجرا خواهد شد و برای مدل سازی هر یک از شخصیت ها بیش دو برابر چند ضلعی ها به کار رفته در شخصیت جوئل در عنوان The Last of Us به کار رفته است.
در نسل هشتم نیتن دریک به سمت واقعی و رئال شدن رفته است و این بدین معنی است که نیتن مجبور است بار دیگر وارد جهان دزد ها شود. در این ماجراجویی او به دنبال گنجینه ای افسانه ای از دزدان دریایی می باشد. این بزرگ ترین ماجراجویی او تا کنون می باشد و شرایط فیزیکی و عزم و اراده او بسیار زیاد است و در نهایت او حاضر است برای نجات دادن کسانی که دوستان دارد، فداکاری کند.نکته ی جالب در مورد این تریلر به نمایش در آمده آن بود که تمامی صحنه های آن درون بازی بوده و توسط موتور اصلی بازی رندر شده بود. یکی از افراد پشت صحنه ی این بازی، که به کمک هنر خود به این بازی زیبایی بخشیده است، Christian Gyrling می باشد. وی در اکانت توئیتر خود در مورد این عنوان توئیت هایی منتشر کرد. بیشتر این توئیت ها در مورد علاقه ی وی به این عنوان پر طرفدار و کنسول جدید شرکت سونی است. وی در اولین توئیت خود نوشته است:
“من واقعا…. واقعا عاشق این سخت افزار هستم.”او در ادامه در مورد هدف استودیو برای این بازی سخن گفت:
“هدف ما این است که بازی نهایی از آنچه که دیده اید بهتر بشود. هدف ما رسیدن به آسمان ها است. ”او همچنین در یک توئیت به بازی سازان نصحیتی کرده است. به نظر می رسد که این نصیحت بسیار ساده و در عین حال واقعی باشد. او در این توئیت نوشته است:
“اگر شما مشکل پیچیده ای دارید، کد ساده ای برای حل آن بنویسید. اگر شما مشکل ساده ای دارید، کد ساده ای برای آن بنویسید. این را به یاد داشته باشد و همه چیز را تا بیشترین حد ممکن ساده نگه دارید.”
بعد از گذشت مدتی معلوم شد که Uncharted 4: A Thief’s End از حدود ۲ سال قبل در دست ساخت بوده که با در نظر گرفتن این موضوع که بازی در سال ۲۰۱۵ عرضه می شود، می توان گفت که Uncharted 4 طولانی ترین زمان در دست ساخت بودن در سری بازی Uncharted را به خود اختصاص داده است. البته این اطلاعات از سوی ناتی داگ اعلام نشده است. آقای
Richard Lemarchand از کارکنان سابق این استدیو که دو سال پیش ناتی داگ را ترک کرد، جدیدا اذعان داشته که در زمان حضورش در استدیو بر روی قسمت های مقدماتی Uncharted 4 کار کرده است. وقتی که از ایشان پرسیده شد که آیا Uncharted 4 آخرین بازی از این سری خواهد بود یا خیر، ایشان این گونه جواب داد : امیدوارم این طور نباشد
طرفداران این سری بازی علاقه مند بودند تا از اتمسفر و محیط کلی این قسمت مطلع شودند که ناتی داگ آن ها را منتظر نگزاشت و طی مصاحبه ای که با یوریو گیمیر داشت گفت:
Uncharted کاملا یک فرانچایز متفاوت است و به دلایل متفاوتی به مخاطب عرضه می شود. من فکر نمی کنم که تمام بازی های آینده ما راه The Last of Us را در پیش بگیرند (فضای تاریک و ترسناک داشته باشند). Uncharted هم چنان فضای شادی خواهد داشت. در واقع ما از تجربیات خود در The Last of Us استفاده می کنیم تا Uncharted را بهبود ببخشیم.
همچنین استراتژیست ارشد این استودیو یعنی Arne Meyer در مصاحبه ی تازه ی خود اظهار داشته است که کار آن ها بر روی The Last of Us : Remastered، به آن ها کمک کرده است تا نقاط قوت PS4 را بهتر درک کنند و از این تجربه ها در Uncharted 4 استفاده کنند :
چیز های زیادی ما را به این بازسازی تشویق کرد زیرا می خواستیم موتور خود را روی PS4 را امتحان کنیم. ما این سوالات را با خود مطرح کردیم که تا چه حد می توانیم این کار را انجام دهیم؟ آیا می توانیم به ۱۰۸۰p و ۶۰ فریم در ثانیه دست یابیم؟ ما همیشه می خواستیم این کار را انجام دهیم اما در این زمان کیفیت ۷۲۰p و ۳۰ فریم در ثانیه نیز قابل قبول بود اما به نظر ما این مقدار کافی نبود و در نتیجه تمام تلاش خود را کردیم تا به کیفیت بیشتری دست یابیم و این یک چالش بزرگ بود. من فکر می کنم این چیزی است که ما می خواهیم در این نسل جدید انجام دهیم. این تفکر از زمانی که بر روی یک موتور ویژه برای PS4 کار می کردیم، به وجود آمد. بنابراین تصمیم گرفتیم که ببینیم می توانیم این کار را انجام دهیم یا خیر و به همین دلیل The Last of Us : Remastered را برای اینکار انتخاب کردیم و موفق شدیم. پس چرا در Uncharted 4 به این کیفیت دست پیدا نکنیم و هدف خود را رسیدن به این کیفیت قرار ندهیم ؟
آقای Shuhei Yoshida مدیر کل Sony برخی صحبت ها در رابطه با عنوان تازه معرفی شده Uncharted 4: A Thief’s End دارد و از انتظارات خود از این بازی می گوید. همچنین نظر ایشان را در رابطه با بازی-فیلم هایی که سونی به آن ها توجه می کند، در ادامه مطلب بخوانید. ایشان در رابطه با این بازی مصاحبه ای با
Gamereactor انجام داده است که به شرح زیر است:
بازی هایی که مانند فیلم می باشند بسیار جالب و حذاباند. در این بازی ها دو عنصر گیم پلی و داستان بر یکدیگر اثرگذار می باشند و این بسیار مهم است که بازی بر بازیباز اثر بگذارد. این گونه بازی ها به خوبی از پس این رسالت بر می آیند. بازی هایی مانند Tha Last of Us و Uncharted این گونه اند؛ ناتی داگ به سختی تلاش می کند تا بخش داستانی بازی و گیم پلی بازی از هم جدا نشوند. در واقعیت هم گیم پلی و داستان به صورت بی سیم با یکدیگر ارتباط دارند و با هم در آمیخته اند. این نکته قابل توجهی است که مردم و طرفداران آن را بسیار دوست می دارند و لا آن ارتباط بر قرار می کنند
همچنین از او سوال شد که آیا توقعی از ناتی داگ در Uncharted 4: A Thief’s End دارد یا خیر که این گونه پاسخ دادند:
من فقط می خواهم بگویم “بازی فوق العاده بسازید” و می دانم که آن ها بازی فوق العاده ای خواهند ساخت. من خیالم کاملا راحت است. علاقه ای به کسب اطلاع از روند ساخت بازی ندارم و حتی دوست ندارم که بدانم بازی در حال ساخت است چرا که تجربه مرا خراب می کند. این بخش خوب یا بد کار من است: من زود تر از دیگران به بازی در حال ساخت دسترسی دارم و به نظر خودم این لذت تجربهای که دیگران دارند را از من می گیرد.
یکی از خبر های بدی که برای طرفداران این بازی منتشر شد این بود که این قسمت چهارم آخرین قسمتی از سری بازی Uncharted می باشد. جناب آقای Nolan North،صدا گذار شخصیت نیتن دریک در سه نسخه ی قبلی، در این نسخه نیز به جای او سخن می گوید. او در مصاحبه ای تازه با IGN اعلام کرد که این نسخه احتمالا آخرین نسخه ی این سری خواهد بود :
من اعتقاد دارد که این آخرین نسخه ی این سری خواهد بود که ناتی داگ روی آن کار می کند البته هنوز هیچ چیز تایید نشده است ولی فضای حاکم بر داستان بازی به نوعی این مسئله را تایید می کند. در کل من خوشحالم که بار دیگر به جای شخصیت نیتن دریک صحبت می کنم و کس دیگری جایگزین من نشده است و تمام تلاش خود را خواهم کرد تا بهترین کار خود را به اجرا در آورم.
همچنین شرکت سونی در آخرین مصاحبه ای که با آقایان Neil Druckmann و Bruce Straley از استدیو ناتی داگ داشت متنی را در PS Blog منتشر کرد. آقای
Straley می گویند:ما هر چیزی را که از Uncharted 2 فرا گرفته ایم خواهیم آورد، آن را با The Last of Us متوحل می کنیم و محصول نهایی بازخواهد گشت در عین حال اصالت بازی باید حفظ شود و داستان تمامی شخصیت ها در لحظه رخ بدهد.
آقای
Druckman افزودند:از دید یک شخصیت بخواهیم نگاه کنیم، تکنولوژی جدید امکانات بسیاری را برای ما فراهم کرده است و بخشی از عملکرد آن را در تریلر E3 2014 بازی خود شاهد بودیم. چقدر ما می توانیم درد و عبوس بودن یک شخصیت را به تصویر بکشیم یا برای مثال زمانی که Drake ابروی خود را بالا می برد خون از حالت چهره کنار گذاشته می شود. تمامی این ریزه کاری ها باعث خواهد یک شخصیت واقع گرایانه، هر چه بیشتر توسط مردم باورپذیر باشد.
همچنین در آخرین اخبار منتشر شده از این بازی آقای Corrinne Yu، کسی که بر روی کدنویسی گرافیک و انیمیشنهای Uncharted 4 کار میکند، نظرش را راجع به گرافیک Uncharted 4 و چیزهای مهم در این رابطه گفته است. اگر از علاقه مندان به بخش گرافیک هستید، حتما میدانید که تعداد زیاد پالیگانها چه قدر اهمیت دارد و یک مدل گرافیکی تنها زمانی خوب به نظر میرسد که پالیگانهای زیادی داشته باشد. اما Corrinne Yu میگوید که: تعداد بسیار زیادی پالیگان برای هر مدل وجود دارد اما چیزیهای دیگری نیز اهمیت بالایی دارند. همانند پوست و ماهیچههای شخصیت و البته سایهزنی که بر روی پالیگانها قرار میگیرند نیز بسیار مهم هستند. به خاطر این که چه چیز یک شخصیت با تعداد بالای پالیگان اما نداشتن عمق واقعی خوب است؟ این گونه او تبدیل به یکی شخصیت کسل کننده میشود.
طبق اعلام تیم سازنده بازی با کیفیت ۱۰۸۰p و ۶۰ فریم در ثانیه اجرا خواهد شد.
گیمفا