یکی از بد های این سری داستان های کلیشه ای هست که با خودش به همراه داره. داستان AC 2 خوب و جذاب و بود و خلاصه المان اصلی داستانی اون که انتقام بود، تبدیل شد به یکی از محبوب ترین المان های اصلی داستانی یوبی سافت و از اون در خیلی از بازی های دیگه هم استفاده کرد. یوبی سافت هم عادتش هست که تا قبل از انتشار بازی حرفی راجع به المان اصلی داستان نزنه و فقط پس زمینه داستانی اون رو نشون بده. مثلا در یونیتی که پس زمینه داستانی انقلاب فرانسه بود و توی تریلر ها هم همش رو این مسئله متمرکز بودن و از نشون دادن المان اصلی داستان تا قبل از انتشار بازی خودداری میکردن. یا AC 3 که پس زمینه داستانیش انقلاب آمریکا بود.
اون دو تا نسخه ای که در بالا بهشون اشاره کردم پس زمینه داستانی خوبی داشتن و میشد یه چیز بهتر از توشون در اورد، اما خب به نظر من AC: Syndicate حتی پس زمینه داستانی خوبی هم نداره. لندن ویکتوریایی و انقلاب صنعتی، در حالای که همه چی از یه باند خلافکار توی قسمت های فقیر نشین شهر شروع میشه... به نظر من که اصلا جالب نیست.
گیمپلی بازی هم که از همون قدیما و AC 2 همینی که تا الان هست مونده و تغییر آن چنانی به خودش ندیده. یک سری المان های جدید اضافه شدن که اون رو از تکراری بودن در بیارن، اما خب باز هم همونه. گیمپلی سرگرم کننده هست اما همواره این حس تکراری بودن رو بهت میده. من به شخصه دلم میخواد که یوبی سافت گیمپلی این بازی رو از اکشن دور کنه و بیش تر به اون یه جنبه مخفی کاری بده یا حداقل این امکان رو بازی کن بده که اگه میخواد تمام بازی رو به صورت مخفی کاری پیش ببره، اما خب در حال حاضر ما مجبور هستیم که در اکثر مواقع با دشمنانمون به نبرد های رو در رو و تن به تن بپردازیم. افردای که تونستن دموی قابل بازی رو E3 2015 تجربه کنن، نظر نسبتا مشابهی به من دارن و بر این باور هستن که گیمپلی اون حس تکراری بودن رو بهت دست میده. همچنین گفته شده که مبارزات تن به تن بسیار ساده و ابتدایی هستن و هر کی میتونه به راحتی از پسشون بر بیاد. البته نکته جالبی که اونا بهش اشاره کردن این بود که برعکس نسخه های قبلی سری AC که ما خیلی نمیتونستیم از عوامل موجود در محیط بر ضد دشمنانمون استفاده کرده و حواسشون رو پرت کنیم، در این نسخه توانایی انجام چنین کار هایی رو داریم.
البته در زمینه فروش هم نیازی نیست که اصلا پای بازی های دیگه وسط بیاد، چون سری AC خودش پرفروش ترین بازی یوبی سافته و هر ساله هر نسخه از اون تبدیل به پرفروش ترین بازی یوبی سافت میشهو بیش از 10 میلیون فروش میکنه (البته فروش عناوین سری AC بعد از AC 3 همگی تاحدودی نسبت به عنوان قبلی افت داشتن).
نقلقول: دویژن هم دیدیم:| گرافیکش شبیه بازی های نسل قبل شده.
نقلقول: توی E3 2012 چنان نمایش قوی داشت watch dogs که مطمین شدم متاش بالای 90 میشه ولی توی E3 2013 با نمایشی ضعیف و گرافیک نسل هفتمی بکل نا امیدم کرد.
دیویژن تاحدودی از نظر گرافیکی افت داشته، اما خب فراموش نکنید که همه چیز بازی به گرافیکش نیست. دیویژن از گیمپلی بسیار خوب و روونی برخورداره و برای من که به شخصه خیلی جالب بود. الان نمرات متوسط و پایین و در حد انتظار ظاهر نشدن Watch Dogs و متای بالای 90 نگرفتنش همش تقصیر افت گرافیکی بازی بود؟ افت گرافیکی بازی توی این موضوع تاثیر داشت، اما خب موارد بسیار زیاد دیگه ای هم بودن که باع کاهش نمرات شدن و افت گرافیکی تنها بخش کوچیکی از اون موارد رو تشکیل میده.
اگه معیار منتقدا برا نمره بالای 90 دادن گرافیک بود که الان رایز و اوردر باید برترین بازی های تاریخ میشدن.
نقلقول: دوستان، دیویژن با موتور اسنودراپ ساخته میشه و مطمئن باشید از نظر گرافیکی خیلی بالاتر از اون چیزیه که فکرش رو بکنید!
ویچر 3 هم با موتور RED Engine 3 ساخته میشد. Watch Dogs هم با موتور Disrupt ساخته میشد. هر دو سازنده هم ادعا میکردن که موتور هاشون کاملا نسل بعدیه و گرافیک فوق العاده ای رو به نمایش میزاره. همون ادعایی که برای دیویژن و موتور Snow Drop شده. ما دیدیم که اون دو سازنده اون طور که میگفتن نتونستن انتظارات ما رو راجع به گرافیک بازی برآورده کنن و هر دو بازی نام برده با افت گرافیکی بالایی همراه بودن. دیویژن هم تا الان تاحدودی افت گرافیکی داشته، دیگه باید صبر کرد و دید که تا زمان انتشار چجوری میشه.