تریلر اول بازی رو که دیدم، ایدهی رفتن به گذشتهی خیلی دور نظرمو جلب کرد. البته ورود به عصر حجر مساوی هست با نبود اسلحهی گرم در بازی و شاید این مسئله برای بسیاری قابل هضم نباشه، چگونگی اسلحه مهمه ولی همه چیز بازی Far Cry نیست، بلکه اون جهان وحشی، ناامن و دیوانهی بازی هست که روح اصلی بازیه. جذابیت اصلی Far Cry 3 به جهانش بود، جهانی که نه جادههاش امن بود نه قدم زدن در جنگلهاش نه شنا در آبهاش، آدماش هم که مشغول تفهیم معنی دیوانگی به همدیگه بودن! حالا Primal وارد عصری میشه که به خودی خود میتونه وحشیتر، ناامن تر و دیوانهوارتر باشه. پس اگه سازندگان قدر پتانسیل حجری بازیشون رو بدونن میشه به این بخش بازی امیدوار بود.
اما به خاطر نبود اسلحه گرم و اینکه دیگه نمیشه یه خشاب کلاشنیکف رو توی کلهی یه ببر خالی کرد(!) گیم پلی هم دچار تغییراتی میشه، امیدوارم این تغییرات موجب تکراری شدن بازی بعد یه مدت نشه و البته به خود جهان بازی هم لطمه نزنه. منظورم اینه که تریلر دوم بازی نشون داد که میشه انواع حیوانات وحشی بازی رو رام کرد، ولی این رام کردن ممکنه بعد از مدتی موجب بشه که جنگل های بازی دیگه بیخاصیت بشن و اون ناامنی خودشون رو از دست بدن! البته ممکنه این اهلی کردن جانوران با افزایش لول بیشتر بشه ولی در کل امیدوارم طوری نشه که همهی حیوونا بشن سگ همراه ما !
خود ساختوساز سلاح و گرفتن مقرهای دشمنها هم میتونه چالش برانگیز تر بشه، مثلا قابلیت حملهی دیگر قبایل به قبیلهها و مقرهای ما میتونه کمی روند تکراری گرفتن قبیله ها رو عوض کنه و اونو جذابتر کنه. یعنی ما در بازی تنها کسی نباشیم که قبایل مختلف حمله میکنه. البته اگه چنین چیزی باشه در بازی.
نکته خیلی مهم هم همون جایگزینی سلاحهای سرد در بازی هستش که میتونه جذابیتخاص خودش رو هم داشته باشه، یکیش اینه که دیگه نمیشه از یه فاصله دور کل یه پایگاه دشمن رو هدشات کرد! و جنگ نزدیک و تن به تن در بازی بیشتر میشه. البته این وسط نوع مبارزات( تاکتیکی بودن یا نبودن و تکراری شدن یا نشدن) میتونه تعیین کننده باشه.
در کل این بازی قابلیت تبدیل شدن به یک عنوان جذاب و سرگرم کننده رو داره اگه خالقان بازی بتونن از پتانسیل دوران عصر حجر بخوبی استفاده کنن و المان های گیمپلی بازی رو جذابتر کنن و گسترش بدن.
یه دو مورد کوتاه هم در مورد تریلر دوم بازی بگم:
اولیش که همه دیدن استفاده از حیوانات و قابلیت رام کردن اونا بود و البته استفاده از دید جغدی! سلاحها هم که به نیزه و کمان و احتملا انواع خنجر و پتک و تله و ... تقسیم میشن. یه مورد جالب استفاده از نارنجک زنبوری بود! یعنی چون نمیشه از نارنجک های معمول تو اون دوران استفاده کرد، این پرتاب کندوی زنبور رو سازندهها جایگزین اون کردن. ممکنه بازم از این ابتکارها تو بازی باشه.
مورد بعدی اول تریلر بود، همون طور که قبلا اعلام شده مثل اینکه تاکار قبیلهخودش رو از دست داده، اول تریلر هم قبیله ای رو نشون میده که انگار بهش حمله شده و فردی شخصیت اصلی بازی( تاکار) رو بعد از گفتن حرفهایی( شاید گفتن معنی دیوانگی، ما که متوجه نشدیم!) با یه مشت آبدارنوازش میکنه، احتمال میدم این دوستمون شخصیت منفی اصلی بازی باشه، چون همون شرارت واس از چشمهای این هم میبارید.
این هم تصویر دوست جدیدمون
احتمالا جد واس هستش : واس مونتنگروزوئوس اول!
ویرایش:
یه نکته یادم رفت و اونم داستان بازی و چگونگی اونه. زبان بازی به صورتی هست که به نظرم کسی متوجه نشه! شایدم بعضیا متوجه شدن . . . ! ولی به نظرم بار اصلی داستان رو روایت محیطی و از طریق دیدن و لمس لحظات خواهد بود نه شنیدن، مگه اینکه بیان از زیرنویس استفاده کنن! در کل امیدوارم داستانش هم از برگهای برندش باشه . . .