به نام خدا
عنوان Metal Gear Solid V: The Phantom Pain بعد از مدت زیادی انتظار سرانجام عرضه شد. پنجمین نسخه از سری Metal Gear Solid توانست نظر بسیاری از منتقدان و همچنین گیمر ها را به خود جلب کند و موفق ظاهر شد. MGS V: TPP توسط موتور گرافیکی FOX Engine توسعه یافته و یکی از بهینه ترین عناوین سال 2015 برای PC می باشد.
حال NVIDIA در سایت رسمی خود ترفندی را قرار داده که با استفاده ازآخرین نسخه درایورگرافیک های این شرکت انجام پذیر است.
- ابتدا NVIDIA Control Panel رو اجرا کنید.
- سپس گزینه Manage 3D Settings رو انتخاب کنید.
- تب Program Settings رو انتخاب کنید.
- در پنجره باز شده دکمه Add رو بزنید، بازی رو انتخاب کنید و گزینه Add Selected Program رو بزنید. (اگر فایل اجرایی بازی در صفحه ای که باز میشه نبود، توسط گزینه Browse پیدا و انتخابش کنید.)
- گزینه Ambient Occlusion رو انتخاب و سپس روی Quality تنظیم کنید.
- تنظیمات رو توسط دکمه Apply ذخیره کنید.
- بازی را اجرا کرده و در قسمت تنظیمات گرافیکی، گزینه Ambient Occlusion را غیر فعال کنید تا تنظیمات کنترل پنل انویدیا اعمال شود.
تصویری از مقایسه بین +HBAO انویدیا و Extra High داخل بازی
.::Extra High::.
.::NVIDIA HBAO::.
نتیجه نهایی بسیار خوب است و نورپردازی بهتر و واقعی تر به نظر می رسد. به نقاط مشخص شده در تصویر دقت کنید.
لازم به ذکر است که با وجود افزایش کیفیت، این روش تاثیر منفی بر روی فریم ریت بازی ندارد و حتی ممکن است کارایی نهایی افزایش یابد. (در رزولوشن 1080P)